Poniedziałek 29 Kwietnia 2024r. - 120 dz. roku,  Imieniny: Hugona, Piotra, Roberty

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 16.10.23 - 12:03     Czytano: [276]

SAMOLOT WYLĄDOWAŁ

PILOT BYŁ MARTWY OD 18 MINUT

Na początku tego roku w felietonie dla Warszawskiej Gazety pisałem, że w roku ubiegłym pilotom "o 50% wydłużono obowiązujący dotąd tzw. interwał PR w badaniu EKG. Najprościej rzecz ujmując, odstęp PR reprezentuje czas, w którym impuls elektryczny przemieszcza się z jednej części serca do drugiej, jest to wskaźnik zdrowia serca. "Nowy normalny" interwał odbiega od akceptowalnego dotąd w kardiologii limitu. Lekarze obawiają się, że jego zwiększenie może zagrozić zdrowiu pilotów i bezpieczeństwu pasażerów. Obawy te są szczególnie zasadne w obliczu doniesień o zatrzymaniach akcji serca i nagłych zgonach w powietrzu". Wracam zatem do tego wątku, aby wykazać, jak rzecz wygląda z perspektywy tych kilku zaledwie miesięcy. Oto przypadki zebrane przez kanadyjski portal Global Research, które polecam Państwa uwadze.

Niedyspozycje wśród pilotów od stycznia do lipca 2023:

3 marca 2023 r. - samolot Virgin Australia VA-717 z Adelajdy do Perth lądował awaryjnie po tym, jak pierwszy oficer, 30 minut po starcie, doznał ataku serca.

11 marca 2023 r. - rejs UA2007 z międzynarodowego portu La Aurora w Gwatemali do Chicago, linii United Airlines został przekierowany z powodu "niezdolnego do lotu pilota", który miał bóle w klatce piersiowej.

13 marca 2023 r. - lot Emirates EK205 z Mediolanu do Nowego Jorku, półtorej godziny po starcie został przekierowany z powodu choroby pilota.

18 marca 2023 r. - pierwszy oficer lotu Air Transat TS739 lecącego z lotniska Lamentin na Martynice do Montrealu, stracił świadomość około 200 km na południe od lotniska docelowego.

22 marca 2023 r. - lot Southwest WN6013 z Las Vegas do Columbus skierowano na lotnisko zapasowe, ponieważ pilot zasłabł wkrótce po starcie. Zastąpił go kolega z innej linii, który jako pasażer leciał akurat tym samolotem do miejsca pracy.

25 marca 2023 - Lot TAROM RO-7673 z rumuńskiej Timisoary do Hurghady w Egipcie, został przekierowany do Bukaresztu, gdyż 30-letni pilot poczuł silny ból w klatce piersiowej, a następnie zasłabł.

4 kwietnia 2023 - kapitan maszyny United Airlines, rejs 2102, lecącej z portu Boise do San Francisco okazał się nagle niezdolny do pracy i jego obowiązki przejął pierwszy oficer.

21 kwietnia 2023 r. - podczas rejsu 6469 linii Easyjet, z Londynu Gatwick do Agadiru w Maroku, pierwszy oficer zasłabł i kapitan lądował w portugalskim Faro.

4 maja 2023 r. - z powodu omdlenia pilota brytyjskiego lotu czarterowego TUI Airways BY-1424 z Newcastle do Las Palmas w Hiszpanii, samolot zawrócono do lotniska startu.

11 maja 2023 - w locie HiSKy H4474 z Dublina do Kiszyniowa w Mołdawii, 20 minut po starcie pilot stał się "niezdolny do działania", a samolot został skierowany do Manchesteru.

4 czerwca 2023 r. - wypadek ten opisywałem w Warszawskiej Gazecie - Cessna Citation N611VG lecąca z Tennessee na Long Island zboczyła z trasy, piloci myśliwców poderwanej w powietrze pary dyżurnej zauważyli w kokpicie nieprzytomnego pilota, wkrótce potem samolot rozbił się i wszyscy na pokładzie zginęli.

7 czerwca 2023 r. - podczas lotu maszyny typu Bombardier CS-300, rejs Air Canada ACA692 z Toronto do St. Johns, pierwszy oficer stracił przytomność, a jego obowiązki przejął kapitan.

19 lipca 2023 - w samolocie Airbus A320 linii Eurowings, rejs 4Y-1205, z Heraklionu do Frankfurtu zasłabł kapitan. Pierwszy oficer przejął kontrolę i bezpiecznie wylądował.

Zgony wśród pilotów od marca do lipca 2023:

11 marca 2023 r. - pilot British Airways zmarł na atak serca w hotelu dla załogi w Kairze przed lotem do Londynu (nazwisko i wiek nie zostały ujawnione).

17 marca 2023 r. - 39-letni pilot linii WestJet - Benjamin Paul Vige zmarł nagle w Calgary.

13 kwietnia 2023 r. - zmarł nagle Phil Thomas, absolwent akademii lotniczej (Flight Training Europe Jerez) w Kadyksie, w Hiszpanii.

3 maja 2023 - pilot Air Transat i Air Canada - Eddy Vorperian, lat 48, zmarł nagle podczas międzylądowania w Chorwacji.

9 maja 2023 r. - pilot United Airlines oraz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych, ppłk Michael Fugett, lat 46, zmarł niespodziewanie w swoim domu.

Maj 2023 - 4 pilotów Singapore Airlines zmarło nagle w maju 2023 r. Doktor William Makis, kanadyjski lekarz specjalizujący się w radiologii, onkologii i immunologii oraz autor ponad 100 recenzowanych publikacji medycznych, w artykule na ten temat podkreślił, że wszyscy byli w pełni zaszczepieni na Covid-19.

16 lipca 2023 r. - Piper Meridian lecący z Westchester w stanie Nowy Jork, rozbił się na lotnisku Marthas Vineyard po tym, gdy pilot doznał udaru w trakcie końcowego podejścia. Kontrolę nad samolotem próbował przejąć pasażer. Operacja ta zakończyła się wypadkiem, który obaj przeżyli, jednak pilot, 79-letni Randolph Bonnist, zmarł w szpitalu.

To dane ujęte w okresie od marca do lipca, czyli pięciu miesięcy. Poniżej przedstawiam podobny wykaz w odniesieniu do dwóch ostatnich.

Niedyspozycje i zgony wśród pilotów w sierpniu i wrześniu 2023:

7 sierpnia 2023 - wkrótce po lądowaniu samolotu TigerAIR, rejs IT237, lecącego z japońskiego Sapporo do Tajpej na Tajwanie, drugi pilot doznał zapaści.

9 sierpnia 2023 - pilot United Airlines UAL1309 z Sarasoty do Newark, podczas lotu miał zawał serca.

14 sierpnia 2023 r. - lot LATAM LA505 z Miami do Santiago w Chile - po dwóch godzinach lotu mającego trwać godzin osiem, 56-letni kapitan Ivan Andaur stracił przytomność w toalecie, po czym zmarł. Samolot przekierowano do Panama City.

16 sierpnia 2023 r. - Qatar Airways, lot QR579 z indyjskiego Delhi do Doha w Katarze, 51-letni pilot tej linii, lecący w charakterze pasażera, zemdlał. Maszynę przekierowano do Dubaju, jednak chorego nie udało się uratować.

17 sierpnia 2023 r. - mający lecieć samolotem linii IndiGo z Nagpur do Pune w Indiach, 40-letni pilot Manoj Subramanium, zmarł po upadku przy bramce wejściowej na pokład.

27 sierpnia 2023 - w locie Air Canada AC348 z Vancouver do Ottawy, jeden z pilotów poczuł się źle i stracił przytomność 50 minut przed lądowaniem.

22 września 2023 - Airbus A330 linii Delta Airlines wykonujący lot DL-291 z Paryża do Los Angeles w Kalifornii, znajdował się około 440 NM na północ od Minneapolis, w kanadyjskiej przestrzeni powietrznej, gdy jeden z członków załogi stracił przytomność i został przeniesiony do kabiny pasażerskiej. Członek załogi, który w tym czasie odpoczywał, przejął obowiązki chorego pilota, załoga ogłosiła stan zagrożenia i skierowała się do Minneapolis, gdzie bezpiecznie wylądowała. Kanadyjskie władze podały, że pilot został zabrany do szpitala na badania.

23 września 2023 - pilot Alaska Airlines - 37-letni kapitan Eric McRae zmarł nagle w swoim pokoju hotelowym podczas przerwy w podróży. Tego rana miał kontynuować lot.

24 września 2023 - w trakcie lotu Austrian Airlines, rejs OS-188 ze Stuttgartu do Wiednia, kapitan stracił świadomość, a kontrolę nad samolotem przejął pierwszy oficer.

Pisałem, w przywoływanym już felietonie, że "wybitni specjaliści, w tym główny lekarz medycyny lotniczej Armii USA, płk. Theresa Long, wysyłają pisma do czynników oficjalnych, a jedyne co ich spotyka, to atak na nich samych. Stacje głównego nurtu milczą na ten temat. W zasadzie, o bezpieczeństwo pasażerów walczą tylko media niszowe".

Być może, przynajmniej władze lotnictwa wojskowego uznają wreszcie racje pułkownik Long, ponieważ:

18 sierpnia 2023 r. - uczeń-pilot amerykańskiego centrum wyszkolenia lotniczego z Alabamy doznał zatrzymania akcji serca za sterami, w połowie lotu. Kiedy instruktor wylądował w bazie - pilot był martwy od 18 minut!

Jako naczelny tropiciel lotniczych przypadków obiecuję powrócić jeszcze do tej ponurej statystyki, by podsumować dokonania odpowiedzialnych za ten stan rzeczy geniuszy, w kontekście całego roku 2023.

Sławomir M. Kozak
2023-10-13
Oficyna Aurora

Wersja do druku

JK - 19.10.23 17:48
Piloci samolotów pasażerskich latający na trasach
długodystansowych/międzykontynentalnych i na pułapie FL360(~11000 m) a nawet wyższym, narażeni są na skutki działania wysokoenergetycznego promieniowania kosmicznego, natężenie którego wraz z wysokoscią wzrasta.
Dawki tego promieniowania pochłaniane przez pilotów, w zależności od czasu przebywania na tych wysokościach mogą być przyczyną zapadalności tych osób na choroby ukladu krążenia, w tym udary mózgu i zawały serca a także inne choroby, w tym onkologiczne.

Yukiko Shimizu i współpracownicy z Fundacji Badań nad Skutkami Promieniowania w Nagasaki (Japonia) przeprowadzili badania z udziałem kilkudziesięciu osób, mające ustalić wpływ umiarkowanych dawek promieniowania jonizujacego na ryzyko wystąpienia zaburzeń kardiologicznych, w tym również udaru mózgu, które potwierdzily istnienie związku przyczynowo skutkowego pomiędzy narażeniem na takie umiarkowane dawki tego promieniowania, z poważnym ryzykiem wystąpienia u nich chorob ukladu krążenia, w tym udarow mózgu i zawałów serca.

Ważne jest też to, w jakim okresie czasu dany pilot wykonuje ten zawód, bo natężenie wysokoenergetycznego promieniowania kosmicznego nie jest stałe, ale zależy od aktywności cykli słonecznych i jego skutki kumulują się w organizmie(uszkodzenia łacuchów DNA w komórkach organizmu, których liczby wzrastają wraz z rosnącym nateżeniem tego promieniowania i z którym układ immunologiczny organizmu nie jest w stanie sobie poradzić)
Natężenie to szczególnie wzrasta w okresach tzw. dlugotrwałego i głębokiego minimum słonecznego.
Obecnie od okolo 2000 roku przeżywamy takie minimum, zwane od nazwiska niemieckiego uczonego Theodora Landscheidta "Minimum Landscheidta",
które on przewidział w 1989 r. i prognozował jego trwanie od około 2000 do 2060 roku, z maksimum około roku 2030(widać, że zbliżamy sie do tego apogeum, co widać po skutkach nie tylko wśród pilotów, ale takze w statystykach przyczyn zgonów.
Np. w Polsce choroby układu krążenia(zawały i udary) wysunęły na dwie pierwsze pozycje przyczyn zgonów, wyprzedzając nawet choroby onkologiczne.

Wszystkich komentarzy: (1)   

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami naszych Czytelników. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

29 Kwietnia 2012 roku
Zmarł Wiesław Chrzanowski, polski adwokat, prof. nauk prawnych, żołnierz AK, powst. warszawski, polityk. Marszałek Sejmu I kadencji (ur. 1923)


29 Kwietnia 1848 roku
Wojska pruskie rozbiły obóz powstańców wielkopolskich w Książu.


Zobacz więcej