Dodano: 05.12.13 - 10:53 | Dział: Media od kuchni

GW dostała 64 mln zł !


Z raportu przedstawionego przez zespół parlamentarny ds. obrony wolnoÅ›ci sÅ‚owa wynika, że w latach 2008-2012 rzÄ…d Donalda Tuska wydaÅ‚ niemal 125 milionów zÅ‚otych na reklamy i ogÅ‚oszenia. Co ciekawe ponad poÅ‚owÄ™ Å›rodków przeznaczonych na reklamÄ™ w ogólnopolskich dziennikach otrzymaÅ‚a... „Gazeta Wyborcza”.

Z przedstawionego na posiedzeniu zespoÅ‚u parlamentarnego raportu „Wydatki KPRM i ministerstw na ogÅ‚oszenia i komunikaty w Å›rodkach masowego przekazu w latach 2008 – 2012” wynika, że rzÄ…d Donalda Tuska w latach 2008-2012 wydaÅ‚ na reklamÄ™ i ogÅ‚oszenia w mediach 124 622 539 zÅ‚.

W przypadku reklamy w ogólnopolskich dziennikach, najwiÄ™cej, bo 51,6 proc. wszystkich pieniÄ™dzy wydanych przez poszczególne ministerstwa na reklamy w dziennikach zgarnęła „Gazeta Wyborcza”

Z kolei w przypadku tygodników najwiÄ™cej na rzÄ…dowych reklamach zarobiÅ‚a „Polityka” (47 proc.) oraz Newsweek (45 proc.)

Jeśli chodzi o stacje telewizyjne, największe przychody z rządowych reklam odnotował TVN (6,5 mln zł), a następnie TVP (3,8 mln zł) i Polsat (3,6 mln zł).

Z raportu wynika, że najwięcej na reklamę wydał resort edukacji narodowej. Media zarobiły na MEN łącznie 25 mln zł. Frapujące jest też zestawienie wydatków na reklamę i ogłoszenia w Ministerstwie Zdrowia. Jeszcze w 2008 roku resort wydawał na ten cel zaledwie 45 tys. Zł, podczas gdy w 2012 roku, wydatki wzrosły do niemal 8 mln zł.

Zespół parlamentarny ds. obrony wolności słowa w związku z powyższym oczekuje od NIK wyjaśnienia całej sprawy. Posłowie rozważają też skierowanie do prokuratury sprawy przeznaczania publicznych pieniędzy na reklamy i ogłoszenia w konkretnych tytułach medialnych.

Niezależna.pl