Niedziela 3 Lipca 2022r. - 184 dz. roku,  Imieniny: Anatola, Jacka, Miros┼éawy

| Strona g┼é├│wna | | Mapa serwisu 

dodano: 01.01.10 - 21:03     Czytano: [5017]

Dział: Godne uwagi

Antysemityzm po ┼╝ydowsku

Wsp├│┼éczesne oskar┼╝anie Polak├│w o antysemityzm ma na celu ukrycie faktu, ┼╝e rzeczywist─ů przyczyn─ů konfliktu polsko-┼╝ydowskiego jest ┼╝ydowski rasizm. Przytoczmy definicj─Ö antysemityzmu: ANTYSEMITYZM - nienawi┼Ť─ç do ┼╗yd├│w, prze┼Ťladowanie ich, jedna z form rasizmu, szowinizmu i nietolerancji; (W. Kopali┼äski, „S┼éownik wyraz├│w obcych i zwrot├│w obcoj─Özycznych”, Wydanie XX, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990)

Trzeba przypomnie─ç, ┼╝e nastroje anty┼╝ydowskie, pojawiaj─ůce si─Ö w I Rzeczypospolitej i w czasie rozbior├│w, by┼éy powodowane uprawian─ů przez ┼╗yd├│w lichw─ů, rozpijaniem i wyzyskiem ch┼éop├│w, a tak┼╝e przedostaj─ůcymi si─Ö do wiadomo┼Ťci publicznej antykatolickimi blu┼║nierstwami rabin├│w. P├│┼║niej, tak┼╝e w okresie II Rzeczypospolitej, nastroje anty┼╝ydowskie mia┼éy pod┼éo┼╝e wsp├│┼ézawodnictwa ekonomicznego. By┼éy prowokowane d─ů┼╝eniem ┼╝ywio┼éu ┼╝ydowskiego do ca┼ékowitego opanowania pewnych zawod├│w, a tak┼╝e antypolskimi dzia┼éaniami okre┼Ťlonych grup ┼╝ydowskich (w tym tak┼╝e komunist├│w) w kraju i za granic─ů, przeciwstawiaj─ůcych si─Ö idei odzyskania przez Polsk─Ö niepodleg┼éo┼Ťci. Nastroje te nie mia┼éy jednak bynajmniej wyd┼║wi─Öku rasistowskiego, kt├│ry nierzadko by┼é przyczyn─ů prze┼Ťladowania ┼╗yd├│w w wiekach ┼Ťrednich w krajach Europy Zachodniej. Polska by┼éa na tym tle oaz─ů tolerancji i nieprzypadkowo sta┼éa si─Ö pa┼ästwem, w kt├│rym, w pewnym okresie ┼╝y┼éo 75% wszystkich ┼╗yd├│w. Paradisus Judeorum - jak pisa┼é jeden z rabin├│w.

Mo┼╝na wi─Öc postawi─ç tez─Ö, ┼╝e to, co potocznie nazywano polskim antysemityzmem, a zw┼éaszcza to, co ┼╗ydzi chcieliby obecnie okre┼Ťla─ç tym mianem, nigdy w rzeczywisto┼Ťci nie mia┼éo charakteru niech─Öci rasowej, a wi─Öc nie odpowiada┼éo podanej wy┼╝ej definicji. W czasie okupacji niemieckiej du┼╝a rzesza Polak├│w, w tym tak┼╝e ksi─Ö┼╝a katoliccy i zakonnice, bra┼éa udzia┼é w niesieniu pomocy i ukrywaniu ┼╗yd├│w, mimo ┼╝e tylko w Polsce obowi─ůzywa┼éa kara ┼Ťmierci za pomoc ┼╗ydowi. W przypadku wykrycia, obok ┼╗yd├│w mordowano ca┼ée polskie rodziny ┼é─ůcznie z ma┼éymi dzie─çmi, jak to mia┼éo miejsce np. w przypadku rodziny Ulm├│w. I nieprzypadkowo najwi─Öksza liczba drzewek zasadzonych w Yad Vashem - po┼Ťwi─Öconych tym, kt├│rzy ratowali ┼╗yd├│w - nale┼╝y do Polak├│w. Byli r├│wnie┼╝ ludzie wywodz─ůcy si─Ö z obozu politycznego Narodowej Demokracji, tradycyjnie niech─Ötnego ┼╗ydom, kt├│rzy powodowani chrze┼Ťcija┼äskim mi┼éosierdziem anga┼╝owali si─Ö w niesienie pomocy wsp├│┼éobywatelom ┼╝ydowskiego pochodzenia, ryzykuj─ůc ┼╝yciem a czasami trac─ůc to ┼╝ycie.

Po zainstalowaniu na oswobodzonych od Niemc├│w polskich ziemiach ustroju „Polski Ludowej” kluczowe pozycje w aparacie partyjnym i pa┼ästwowym obj─Öli z nadania Stalina ┼╗ydzi – komuni┼Ťci. Stali si─Ö zar├│wno ideologami nowego ustroju, jak i bezwzgl─Ödnymi wykonawcami terroru skierowanego przeciw wszystkim uznanym za „wrog├│w klasowych”. Do wrog├│w ustroju zaliczono tak┼╝e ┼╝o┼énierzy AK i NSZ, bohater├│w walki zbrojnej z okupantem niemieckim, kt├│rych w sfingowanych procesach oskar┼╝ano nierzadko o kolaboracj─Ö z Niemcami. I nie jest przypadkiem, ┼╝e w sprawach przeciwko najwi─Ökszym polskim patriotom, jak genera┼é E. Fieldorf czy p┼ék S. Skalski, ┼Ťledczymi, prokuratorami i s─Ödziami byli prawie wy┼é─ůcznie ┼╗ydzi, kt├│rych aktywno┼Ť─ç w d─ů┼╝eniu do wydania jak najwi─Ökszej liczby wyrok├│w ┼Ťmierci wskazywa┼éa na nie tyle klasow─ů, co rasow─ů nienawi┼Ť─ç do oskar┼╝onych. Nikt z tych zbrodniarzy, ┼é─ůcznie z jeszcze ┼╝yj─ůcymi do dzi┼Ť, nie zosta┼é dot─ůd os─ůdzony.

Podsumowuj─ůc - z wyj─ůtkiem jakich┼Ť de facto zupe┼énie marginalnych, patologicznych przypadk├│w, nie istnieje nic takiego, jak „polski antysemityzm”. To, co jest obecnie realnie widoczne w Polsce, to „┼╝ydowski antypolonizm” maj─ůcy wszystkie cechy rasizmu.
Perfidia nieustannie ponawianych oskarżeń Polski i Polaków o antysemityzm polega na kilku prostych manipulacjach.

Sam termin jest nieadekwatny. Jak to wy┼╝ej pokazano - nie odpowiada swemu znaczeniu s┼éownikowemu, ale jest uporczywie u┼╝ywany w znaczeniu, jaki mu obecnie nadaj─ů redaktorzy "Gazety Wyborczej" i podobnych jej medi├│w, tzn. antysemit─ů jest ka┼╝dy, kto si─Ö ┼╗ydom nie podoba. W szczeg├│lno┼Ťci nie podobaj─ů si─Ö ci, kt├│rzy maj─ů odwag─Ö przypomina─ç zdradzieck─ů rol─Ö ┼╗yd├│w na wschodnich terenach Rzeczypospolitej po wkroczeniu wojsk sowieckich w 1939 r. oraz ┼╝ydowskie zbrodnie na Narodzie Polskim pope┼énione przez ┼╗yd├│w – komunist├│w zajmuj─ůcych kluczowe pozycje w PPR, PZPR, Ministerstwie Bezpiecze┼ästwa Publicznego, Informacji Wojskowej, prokuraturze i s─ůdownictwie PRL-u.

Oskar┼╝enia o antysemityzm formu┼éowane s─ů przy ka┼╝dej nadarzaj─ůcej si─Ö okazji przez dziennikarzy, polityk├│w i pisarzy - obywateli polskich pochodzenia ┼╝ydowskiego, kt├│rzy oficjalnie wyst─Öpuj─ů oczywi┼Ťcie jako „Polacy”. Towarzyszy temu rozpowszechnianie tezy, ┼╝e w Polsce ┼╗yd├│w praktycznie nie ma, natomiast istnieje „antysemityzm bez ┼╗yd├│w”. Propagowanie tego typu pokr─Ötnych k┼éamstw jest mo┼╝liwe dzi─Öki wieloletniej ju┼╝ praktyce wi─Ökszo┼Ťci ┼Ťrodk├│w przekazu, opanowanych przez postkomunist├│w i libera┼é├│w, polegaj─ůcej na unikaniu w dyskusjach i publicystyce s┼éowa „nar├│d”, a w szczeg├│lno┼Ťci „Nar├│d Polski”. Przypomnijmy: „nar├│d to trwa┼éa wsp├│lnota ludzi, utworzona historycznie, powsta┼éa na gruncie wsp├│lnoty los├│w historycznych, kultury, j─Özyka, terytorium i ┼╝ycia ekonomicznego, przejawiaj─ůca si─Ö w ┼Ťwiadomo┼Ťci narodowej jej cz┼éonk├│w” („S┼éownik J─Özyka Polskiego” pod. red. prof. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 1979)

Przed kilku laty w dyskusji telewizyjnej ├│wczesny docent P. ┼Üpiewak postulowa┼é, ┼╝e poj─Öcie narodowo┼Ťci w Europie traci sens istnienia i nale┼╝y je zast─ůpi─ç poj─Öciem obywatelstwa. Wynika┼éoby z tego, ┼╝e jednostka mo┼╝e kilka lub kilkana┼Ťcie razy w ┼╝yciu zmienia─ç „┼Ťwiadomo┼Ť─ç narodow─ů”. Jest to do┼Ť─ç osobliwy wniosek wychodz─ůcy z ust b─ůd┼║ co b─ůd┼║ socjologa. Wydaje si─Ö jednak, ┼╝e P. ┼Üpiewak mimowolnie zdradzi┼é, ┼╝e ma na my┼Ťli przede wszystkim - by─ç mo┼╝e - siebie oraz tych ze swoich rodak├│w, z kt├│rych wielu w najnowszych czasach wielokrotnie potrafi┼éo zmienia─ç obywatelstwo bez potrzeby zmieniania ┼Ťwiadomo┼Ťci narodowej. Pozostawali oni bowiem w dalszym ci─ůgu ┼╗ydami w sensie, przytaczanej ju┼╝ poprzednio w tym artykule, definicji Herzla. Postulat ┼Üpiewaka ilustruje te┼╝ dobrze spos├│b, w jaki r├│┼╝ni wychowani na marksizmie-leninizmie „naukowcy” generuj─ů chaos semantyczny, aby wyrugowa─ç z dyskusji i ┼Ťwiadomo┼Ťci polskiej opinii publicznej poj─Öcie narodu i narodowo┼Ťci.

Pikanterii tym rozwa┼╝aniom dodaje fakt, ┼╝e w latach 90. ubieg┼éego wieku mi─Ödzynarodowa spo┼éeczno┼Ť─ç ┼╝ydowska uzna┼éa A. Michnika za „┼╗yda roku”. Stosuj─ůc lini─Ö rozumowania ┼Üpiewaka i uwzgl─Ödniaj─ůc opinie ┼Ťrodowiska "Gazety Wyborczej" oraz Midrasz (kt├│rego wsp├│┼épracownikiem jest ┼Üpiewak), ┼╝e og├│┼é Polak├│w to generalnie antysemici, mo┼╝na wyci─ůgn─ů─ç logiczny wniosek, ┼╝e ┼╗ydem roku zosta┼é Polak-antysemita. Komizm sytuacyjny prowadz─ůcy do takiej konstatacji nie wymaga komentarzy.

Nikczemno┼Ť─ç wsp├│┼éczesnego oskar┼╝ania Polak├│w o „antysemityzm” polega na tym, ┼╝e og├│┼é cz┼éonk├│w Narodu Polskiego, pomny wielowiekowych tradycji tolerancji, instynktownie wystrzega si─Ö dania pretekstu do tego, aby by─ç pos─ůdzonym o co┼Ť, co nawet potencjalnie mo┼╝e mie─ç jaki┼Ť zwi─ůzek z rasizmem. Do tego dochodzi wsp├│┼éczuj─ůca pami─Ö─ç o ofiarach eksterminacji wsp├│┼éobywateli–┼╗yd├│w przez hitlerowskie Niemcy w czasie II Wojny ┼Üwiatowej. Dlatego du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç Polak├│w unika wszelkich dyskusji na temat stosunk├│w polsko-┼╝ydowskich nawet w obliczu oczywistych k┼éamstw, oszczerstw i fa┼észowania historii. Jednocze┼Ťnie dziennikarze wi─Ökszo┼Ťci medi├│w, nawet ci, kt├│rych sta─ç by by┼éo intelektualnie i moralnie na przedstawienie stosunk├│w polsko-┼╝ydowskich w duchu prawdy, nie mog─ů tego uczyni─ç ze wzgl─Ödu na tendencyjno┼Ť─ç lub oportunizm swoich szef├│w. Wszystko to jest cynicznie wykorzystywane przez ┼╗yd├│w – rasist├│w, kt├│rzy doprowadzili terror medialny to takich granic absurdu, ┼╝e ju┼╝ samo publiczne wymienienie s┼éowa „┼╗yd” przez kogo┼Ť nie b─Öd─ůcego przyjacielem Michnika czy wielbicielem Geremka jest kwalifikowane jako „antysemityzm” - aby uniemo┼╝liwi─ç w zarodku jak─ůkolwiek rzeczow─ů dyskusj─Ö. Nie powinno wi─Öc dziwi─ç, ┼╝e „niepoprawne politycznie” media, w kt├│rych stosunki polsko-┼╝ydowskie mog─ů i s─ů niekiedy omawiane w duchu prawdy - zgodnie z faktami, tzn. „Radio Maryja”, „Telewizja Trwam” i „Nasz Dziennik” s─ů obiektem nieustannych, brutalnych atak├│w ze strony "Gazety Wyborczej", TVN oraz wielu innych ┼Ťrodk├│w przekazu. Ostatnio sta┼éy si─Ö one dodatkowo ofiarami dyskryminacji ze strony niekt├│rych ministr├│w rz─ůdu PO-PSL. Mowa tu o odebraniu wspomnianym mediom ju┼╝ wst─Öpnie przyznanych fundusz├│w z Unii Europejskiej na rozw├│j nowego kierunku studi├│w w toru┼äskiej Wy┼╝szej Szkole Kultury Spo┼éecznej i Medialnej.

Uprawiany jawnie przez szowinist├│w ┼╝ydowskich antypolonizm ma tak┼╝e - niestety - swoje prze┼éo┼╝enie na sfer─Ö upami─Ötniania ofiar ostatniej wojny. Niedawno pani prezydent m.st. Warszawy odm├│wi┼éa ustalenia ostatecznej lokalizacji Pomnika Ofiar Obozu Zag┼éady KL Warschau na skwerze im. A. Pawe┼éka w sto┼éecznej dzielnicy Wola. Pomnik ten, wed┼éug projektu artysty rze┼║biarza Rajmunda Gazdy, mia┼é upami─Ötni─ç m─Öcze┼ästwo 200 tys. polskich ofiar niemieckiego ludob├│jstwa na terenie bohaterskiej stolicy Polski w latach 1942-1944. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej w uchwale z 27 lipca 2001 r. „W sprawie upami─Ötnienia Ofiar Konzentrationslager Warschau”, wskazuj─ůc na granice czasowo-terytorialne kompleksu KL Warschau (na Kole, w Warszawie Zachodniej i na terenie zlikwidowanego Getta) wezwa┼é do wzniesienia Ofiarom pomnika. Warto przypomnie─ç, ┼╝e lokalizacja pomnika na skwerze im. A. Pawe┼éka zosta┼éa wskazana w uchwale Rady m.st. Warszawy z 11 marca 2004 r., a jej realizacja zosta┼éa powierzona prezydentowi Warszawy. Obecne, negatywne stanowisko pani prezydent, przy jednoczesnym hojnym dotowaniu przez w┼éadze Warszawy przysz┼éego Muzeum Holocaustu, idzie po linii oszczerczych tez ┼╝ydowskich szowinist├│w typu J.T. Grossa, jakoby w czasie okupacji niemieckiej gin─Öli tylko ┼╗ydzi. A Polacy...? Ci ostatni wg nich mieli si─Ö dobrze lub nawet uczestniczyli w eksterminacji wsp├│┼éobywateli pochodzenia ┼╝ydowskiego.

Pozostaje jeszcze do rozstrzygni─Öcia pytanie czy ┼╗ydzi-rasi┼Ťci stanowi─ů tylko wp┼éywow─ů, wysoko ustosunkowan─ů, bardzo siln─ů medialnie i krzykliw─ů mniejszo┼Ť─ç w┼Ťr├│d obywateli polskich ┼╝ydowskiego pochodzenia, czy te┼╝ kategoria ta obejmuje wi─Ökszo┼Ť─ç tej populacji. Jedynym bodaj plusem opublikowania w Polsce oszczerczej, antypolskiej ksi─ů┼╝ki Grossa jest to, ┼╝e stanowi dogodn─ů okazj─Ö do zbadania reakcji i wra┼╝liwo┼Ťci tej grupy na zawarte tam k┼éamstwa i fa┼észywe uog├│lnienia. ┼Ürodowisko „Gazety Wyborczej”, sk┼éadaj─ůce si─Ö w znacznym procencie z syn├│w i c├│rek, wnuk├│w i kuzyn├│w dawnych cz┼éonk├│w Komunistycznej Partii Polski, zaj─Ö┼éo ju┼╝ dawno w stosunku do Grossa pozycj─Ö hagiograficzn─ů. Ale to ┼Ťrodowisko, wierne tradycji przodk├│w, zawsze reprezentowa┼éo stanowisko niech─Ötne lub wrogie wobec Narodu Polskiego i Ko┼Ťcio┼éa Katolickiego. Jak dot─ůd brak jest g┼éos├│w przeciwnych. Podobnie jest z reakcj─ů, a raczej jej brakiem, na wyst─ůpienie p. Ca┼éej. Czy┼╝by nie by┼éo ju┼╝ ┼╗yd├│w-polskich patriot├│w? A mo┼╝e to milczenie jest powodowane obawami przed ostracyzmem ze strony swoich bogatszych braci lub zwyk┼éym oportunizmem? Czy min─Ö┼éa ju┼╝ bezpowrotnie epoka wspania┼éych postaci, takich jak Szymon Aszkenazy, kt├│ry ┼╗ydom d─ů┼╝─ůcym do utworzenia na ziemiach polskich Judeopolonii rzuci┼é kr├│tkie zdanie: „wara wam od mojej ojczyzny”. Czy nie ma ju┼╝ takiej indywidualno┼Ťci, jak Artur Rubinstein, kt├│ry w czasie uroczysto┼Ťci inauguracji ONZ w 1945r., w kt├│rej Polska nie mog┼éa by─ç jeszcze reprezentowana, upomnia┼é si─Ö w kr├│tkim wyst─ůpieniu o miejsce dla swojej ojczyzny w┼Ťr├│d narod├│w ┼Ťwiata i zagra┼é Mazurka D─ůbrowskiego? Czy nie znajdzie si─Ö ju┼╝ taki patriota, jak Marian Hemar, kt├│ry ch┼éosta┼é z zagranicy pi├│rem satyryka w┼éadc├│w „Polski Ludowej” i ich s┼éu┼╝alc├│w, nie wy┼é─ůczaj─ůc ┼╗yd├│w? Odpowiedzi na te pytania, kt├│re powinna przynie┼Ť─ç najbli┼╝sza przysz┼éo┼Ť─ç, mog─ů mie─ç istotne znaczenie dla przysz┼éych stosunk├│w polsko-┼╝ydowskich i polskiej opinii na temat ca┼éej grupy obywateli polskich ┼╝ydowskiego pochodzenia.

autor: Zmieniony (Środa, 18 Listopad 2009 14:21)

nadesłał: Agamemnon

Wersja do druku

Zawisza - 10.06.10 15:44
┼╝ydzi maj─ů takie prawo do Palestyny jak Warszawiaki do Kalifornii.┼╗mijowe plemie przyb┼é─Öd├│w. Jahwe zabierz to samowybrane plemie do Siebie,zanim nas zam─Öcz─ů. Najbardziej SZOWINISTYCZNA nacja KOSMOSU.

Tomek - 12.04.10 14:52
Nic doda─ç nic uj─ů─ç. Tylko zjednoczeni w sile jeste┼Ťmy w stanie zakonspirowanego wroga przegoni─ç z naszej ziemi, ukochanej ojczyzny.

Jerzy - 22.03.10 16:54
Wspania┼éy ARTYKU┼ü. BRAWO.POPIERAM. NAJWY┼╗SZY CZAS ZDEMASKOWA─ć SZALONY RASIZM ┼╗YDOWSKI WOBEC POLSKI I POLAK├ôW.STOP ANTYPOLONIZMOWI. POGONI─ć GRABARZY POLSKI I POLAK├ôW.POZDRAWIAM.

Włodzimierz Kowalik - 03.02.10 13:29
W kraju Chazar├│w (Khazars) Judaizm by┼é wprowadzany za czas├│w panowania (kr├│la, bardziej w┼éadcy, chana, khana) Bu┼éana od roku ok.740 przez kolejne lata co wyja┼Ťnia prof Sand w swojej ksi─ů┼╝ce na stronach 220-221, niestety po angielsku. To co ukaza┼éo si─Ö w Rzepie to zaledwie nie wi─Öcej ni┼╝ 1% ca┼éej epopei chazarskiej.
O Chazarach jest niema┼éo opracowa┼ä ale, nie po polsku. Przyk┼éadowo, Kevin Brook autor pracuj─ůcy w Kandzie podaje daty 748-768 (w przyblizeniu), a Koestler autor "The Thirteen Tribe" ( Trzynaste plemi─Ö) nie podaje dok┼éadnych dat ale lokuje operacj─Ö konwersji na po┼éow─Ö VIII wieku (bardzo prawid┼éowo).
Wszyscy oni uto┼╝samiaj─ů si─Ö z Chazarami, tzn. s─ů ich potomkami.
XII-XIII wiek to inwazja Mongo┼é├│w i pocz─ůtki masowego przesuwania si─Ö Chazar├│w - ju┼╝ jako ┼╗yd├│w - w stron─Ö zachodni─ů, na Ru┼Ť, wschodnie tereny Polski, W─Ögry i inne kraje.

Andrzej Kolatorski - 18.01.10 19:50
W wywiadzie udzielonym 28.XI.2009 r. "Rzeczypospolitej" prof. Szlomo Sanda z Uniwersytetu Telawiwskiego udowadnia przekonujaco, ze narod zydowski zostal wymyslony, bo jest to w istocie grupa religijna wyznawcow judaizmu, powstala w duzej czesci przez nawracanie calych narodow (podobnie jak Polska przyjela chrzescijanstwo); n.p. krolestwo Chazarow w XII wieku przyjelo judaizm, a ich potomkami jest 75% polskich "Zydow", ktorych powinno sie pisac z malej litery. Nie ma bowiem pojecia "pochodzenia chrzescijanskiego", "muzulmanskiego" czy "judaistycznego".
Logiczny z tego wniosek, ze jesli ktos dzisiaj (zwlaszcza chrzescijanin czy niewierzacy) nazywa sie Zydem, to chce nim byc prawdopodobnie dlatego, by korzystac z przynaleznosci do tej mitycznie nadprzyrodzonej, a praktycznie dobrze zorganizowanej grupy. Najlepszym tego przykladem jest Michnik, ktory twierdzi, ze "Zydow w Polsce nie ma", ale przyjal nagrode "Zyda Roku".
Nie tracmy wiec czasu na bezsensowne proby "pojednania" czy "porozumienia". Odsuwajmy ich od polskiego zycia. Wymienione
w tekscie szlachetne postacie, to po prostu nasi Rodacy i to z polskim sercem.

Grzegorz - 13.01.10 23:28
Gratuluję, Popieram. Wspaniały Artykuł. GODNY UWAGI! KONIEC OKRADANIA I SZYDZENIA POLSKIEGO NARODU!!!

Lech - 12.01.10 11:14
Artyku┼é oddaje ca┼é─ů prawd─Ö. Nie wszyscy jednak maj─ů oczy otwarte i daj─ů si─Ö wodzi─ç za nos rasistom ┼╝ydowskim, wed┼éug okre┼Ťlenia samego Michnika jak stado baran├│w. Antypolonizm mo┼╝e im jednak wyj┼Ť─ç bokiem, reakcja musi by─ç.

Włodzimierz Kowalik - 04.01.10 15:07
Ironi─ů historii jest, ┼╝e "koncept antysemityzmu" zosta┼é "wynaleziony" przez zjudeizowanych Turko-mongo┼é├│w (potomk├│w Chazar├│w wymieszanych z naje┼║d┼║cami mongolskimi) nie maj─ůcych nic wsp├│lnego z Semitami ani ich potomkami.

Wszystkich komentarzy: (8)   

Publikowane komentarze s─ů prywatnymi opiniami naszych Czytelnik├│w. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci za tre┼Ť─ç opinii.

03 Lipca 1961 roku
Urodził się 30 milionowy obywatel Polski.


03 Lipca 1941 roku
Niemieccy agresorzy aresztowali i rozstrzelali profesor├│w wy┼╝szych uczelni lwowskich.


Zobacz wi─Öcej