Środa 22 Stycznia 2025r. - 22 dz. roku, Imieniny: Dominiki, Mateusza
| Strona główna | | Mapa serwisu
dodano: 03.12.06 - 10:48 Czytano: [2005]
Dział: Media od kuchni
Ciszej!
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiada, że weźmie się za głośne reklamy, które drażnią odbiorców.
Temat podjęła po interwencji rzecznika praw obywatelskich - podało "Życie Warszawy".
Problem nie jest nowy. Pierwszy w 2002 roku poskarżył się rzecznikowi praw obywatelskich na głośne reklamy Jorge Ruiz L., Hiszpan mieszkający w Polsce. Po interwencji rzecznika do KRRiT Telewizja Polska obniżyła dopuszczalny poziom dźwięku bloków reklamowych o trzy decybele.
Ale to nie rozwiązało problemu. Do rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego nadal wpływa lawina listów, w których telewidzowie narzekają, że nadawcy telewizyjni "bombardują" ich głośnymi reklamami, naruszając w ten sposób ich prywatność. Zmiana natężenia dźwięku podczas emisji reklam zmusza ich do częstego regulowania odbiornika.
Rzecznik przyznał im rację i zainteresował problemem Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - podkreślił w liście do szefowej Rady i poprosił, by wzięła sprawę pod lupę.
Przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk odpowiedziała, że Rada dostrzega problem i myśli nad tym, jak się z nim uporać.
WirtualneMedia
Powrót cenzury?
Projekt wprowadza procedurę, która ma umożliwić prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) rozstrzyganie, czy zablokować nielegalne treści w internecie...
16.01.25 - 16:18 | Czytaj więcej
22 Stycznia 1506 roku
Formalnie powstała watykańska Gwardia Szwajcarska
22 Stycznia 1922 roku
Zmarł Benedykt XV, papież (ur. 1854)