Środa 16 Lipca 2025r. - 197 dz. roku,  Imieniny: Eustachego, Mariki, Mirelli

| Strona główna | | Mapa serwisu 

dodano: 03.12.06 - 10:48     Czytano: [2060]

Ciszej!

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zapowiada, że weźmie się za głośne reklamy, które drażnią odbiorców.

Temat podjęła po interwencji rzecznika praw obywatelskich - podało "Życie Warszawy".

Problem nie jest nowy. Pierwszy w 2002 roku poskarżył się rzecznikowi praw obywatelskich na głośne reklamy Jorge Ruiz L., Hiszpan mieszkający w Polsce. Po interwencji rzecznika do KRRiT Telewizja Polska obniżyła dopuszczalny poziom dźwięku bloków reklamowych o trzy decybele.

Ale to nie rozwiązało problemu. Do rzecznika praw obywatelskich Janusza Kochanowskiego nadal wpływa lawina listów, w których telewidzowie narzekają, że nadawcy telewizyjni "bombardują" ich głośnymi reklamami, naruszając w ten sposób ich prywatność. Zmiana natężenia dźwięku podczas emisji reklam zmusza ich do częstego regulowania odbiornika.

Rzecznik przyznał im rację i zainteresował problemem Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. "Zwiększenie natężenia dźwięku podczas emisji reklam telewizyjnych narusza prywatność odbiorców" - podkreślił w liście do szefowej Rady i poprosił, by wzięła sprawę pod lupę.

Przewodnicząca KRRiT Elżbieta Kruk odpowiedziała, że Rada dostrzega problem i myśli nad tym, jak się z nim uporać.

WirtualneMedia

Wersja do druku

JUM - 05.07.07 12:50
Do tego potrzebny jest:
1.rozsądek
2.fachowiec a nie pociotek ztrudniony na stanowisku gł.
akustyka

Wszystkich komentarzy: (1)   

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami naszych Czytelników. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

16 Lipca 1979 roku
Saddam Husajn został prezydentem Iraku.


16 Lipca 1918 roku
Na rozkaz Lenina komuniści wymordowali całą rodzinę carską.


Zobacz więcej