Czwartek 30 Listopada 2023r. - 334 dz. roku,  Imieniny: Andrzeja, Maury

| Strona g┼é├│wna | | Mapa serwisu 

dodano: 18.04.09 - 17:36     Czytano: [3553]

Narodowa polityka edukacyjna

Od 1989 r. obserwujemy systematyczne obni┼╝anie poziomu kszta┼écenia na wszystkich poziomach nauczania. Jest to celowo zaplanowany regres polskiego szkolnictwa. Efektem edukacyjnym zreformowanego systemu o┼Ťwiaty ma by─ç ukszta┼étowanie przysz┼éych bezwolnych, najemnych pracownik├│w w tzw. spo┼éecze┼ästwo obywatelskie (u┼╝ywane jest zamiennie sformu┼éowanie: „spo┼éecze┼ästwo otwarte”), czyli spo┼éecze┼ästwo bez potrzeby i rozumienia warto┼Ťci wy┼╝szych, bez religii, bez narodu, bez potrzeby narodowego pa┼ästwa i bez potrzeby osadzenia w tradycji ludzkiej kultury, ale ┼éatwo ulegaj─ůce medialnej manipulacji i poddaj─ůce si─Ö najprostszej konsumpcji. ”Spo┼éecze┼ästwo obywatelskie” ma jedynie u┼╝ytkowo s┼éu┼╝y─ç wypracowywaniu zysk├│w dla rz─ůdz─ůcej oligarchii finansowo-politycznej.
Nad realizacj─ů tych degeneruj─ůcych m┼éode umys┼éy system├│w o┼Ťwiaty czuwaj─ů ┼Ťwiatowe mondialistyczne gremia, kt├│re nie wywodz─ů si─Ö z naszej ┼éaci┼äskiej kultury, z kultury Zachodu. A wykonawcy tej o┼Ťwiatowej polityki w Polsce nie wywodz─ů si─Ö z plemion s┼éowia┼äskich.

Narodowa polityka edukacyjna
(kolejny tekst cyklu "POLSKA potrzebuje pilnie powa┼╝nej naprawy" cz. 9.)

Kszta┼écenie obywateli Narodowego Pa┼ästwa nie mo┼╝e polega─ç tylko na przekazywaniu im niezb─Ödnych informacji. Musi tak┼╝e polega─ç na doskonaleniu moralnym, charakterologicznym, spo┼éecznym, obywatelskim, naukowym i zawodowym. Wymaga to stworzenia odpowiednich ram prawnych i instytucjonalnych oraz wsp├│┼épracy i wsp├│┼édzia┼éania rodziny, Ko┼Ťcio┼éa jako instytucji, szko┼éy, wojska, organizacji m┼éodzie┼╝owych i ca┼éego spo┼éecze┼ästwa.
W┼éa┼Ťciwe wykszta┼écenie to nie tylko umiej─Ötno┼Ť─ç rozwi─ůzywania problem├│w zawodowych, ale ┼Ťwiadoma potrzeba budowania szanuj─ůcego godno┼Ť─ç osoby ludzkiej narodowego pa┼ästwa, w oparciu o nauk─Ö Ko┼Ťcio┼éa, zasady demokracji, to poczucie patriotyzmu wobec w┼éasnej Ojczyzny, potrzeba prawdy w ┼╝yciu spo┼éecznym.

Nale┼╝y wykluczy─ç z wp┼éywu na edukacj─Ö finansowane z obcych ┼║r├│de┼é wszystkie organizacje i stowarzyszenia, kt├│rych cele zawsze b─Öd─ů sprzeczne z naszym interesem narodowym. Decyzje dotycz─ůce poziomu, zakresu i tre┼Ťci nauczania w polskim szkolnictwie nie mog─ů tak┼╝e nale┼╝e─ç do osobnik├│w rekrutuj─ůcych si─Ö z przypadkowych mniejszo┼Ťci etnicznych i religijnych.

Musimy zrozumie─ç, ┼╝e dobrze wykszta┼éceni obywatele s─ů najwa┼╝niejszym (obok posiadanego terytorium - ziemi) czynnikiem tworz─ůcym doch├│d narodowy i takie te┼╝ jest nowoczesne pojmowanie nauki ekonomii.

Podstaw─ů kszta┼écenia obywateli w Polsce musi by─ç szkolnictwo publiczne pa┼ästwowe (ka┼╝dego szczebla), zapewniaj─ůce ka┼╝demu takie same warunki i mo┼╝liwo┼Ťci kszta┼écenia. Szkolnictwo prywatne jako uzupe┼éniaj─ůce, realizuj─ůce program nauczania zatwierdzony przez Min. O┼Ťwiaty musi by─ç rekompensowane przez pa┼ästwo tym wszystkim, kt├│rych dochody uniemo┼╝liwiaj─ů takie kszta┼écenie.
W procesie kszta┼écenia m┼éodzie┼╝y (od przedszkola do szko┼éy ┼Ťredniej w┼é─ůcznie) nie mog─ů uczestniczy─ç osoby z zaburzeniami psychicznymi osobowo┼Ťci, byli przest─Öpcy kryminalni, osoby o preferencjach homoseksualnych. Dla prawid┼éowego psychicznego zdrowia, dla prawid┼éowego rozwoju osobowego cz┼éowieka i ┼╝ycia w rodzinie ogromnie wa┼╝ne jest przekazywanie m┼éodzie┼╝y normalnych wzorc├│w osobowych.

Trzeba przywr├│ci─ç kszta┼écenie dwustopniowe (podstawowe i ┼Ťrednie) i zrezygnowa─ç z klas profilowanych w szko┼éach ┼Ťrednich (m┼éodzie┼╝ nie ma jeszcze sprecyzowanych zainteresowa┼ä, obni┼╝a to tak┼╝e og├│lny poziom intelektualny). Konieczne jest kszta┼écenie zawodowe na poziomie ┼Ťredniej szko┼éy zawodowej (technika i szko┼éy pomaturalne) - ju┼╝ dzi┼Ť odczuwalny jest na rynku pracy brak absolwent├│w z takim wykszta┼éceniem.
Ogromne oszcz─Ödno┼Ťci bud┼╝etu pa┼ästwa na systemie o┼Ťwiaty wynik┼ée ze spadku przyrostu naturalnego nale┼╝y wykorzysta─ç w┼éa┼Ťnie na reform─Ö o┼Ťwiaty w celu zwi─Ökszenia efektywno┼Ťci kszta┼écenia i podniesienia jego poziomu. Warto, wi─Öc w szkolnictwie wykorzysta─ç spadek przyrostu naturalnego do tworzenia klas kilkunastoosobowych. Uzyskamy dzi─Öki temu znacznie lepsze efekty wychowawcze i edukacyjne przy nieznacznie zwi─Ökszonych nak┼éadach finansowych w stosunku do obecnego trzystopniowego systemu kszta┼écenia - inwestycje w edukacj─Ö s─ů zawsze op┼éacalne, poniewa┼╝ uzyskane dzi─Öki temu efekty w gospodarce przewy┼╝szaj─ů wielokrotnie poniesione nak┼éady (pod warunkiem prowadzenia narodowej polityki rozwoju kraju).

Nale┼╝y zaniecha─ç tworzenia szk├│┼é integracyjnych. Jest to b┼é─Ödny kierunek, poniewa┼╝ o wsp├│lnym uczestnictwie w nauce os├│b pe┼énosprawnych i niepe┼énosprawnych winien decydowa─ç wy┼é─ůcznie stopie┼ä niepe┼énosprawno┼Ťci, kt├│ry nie wp┼éynie na obni┼╝enie poziomu nauczania. Celem winien by─ç, wi─Öc poziom i jako┼Ť─ç kszta┼écenia, a nie pozorna integracja na si┼é─Ö, kt├│rej cen─ů b─Ödzie obni┼╝enie tego poziomu. Pa┼ästwo oczywi┼Ťcie powinno dba─ç o integracj─Ö os├│b niepe┼énosprawnych w spo┼éecze┼ästwie, ale nie wy┼é─ůcznie przez budow─Ö wind i odpowiednio przystosowanych ┼éazienek w szko┼éach, tylko przede wszystkim przez zabezpieczenie miejsc pracy osobom niepe┼énosprawnym.
Ta pozorna integracja ma w rzeczywisto┼Ťci przes┼éoni─ç kompleksowe dzia┼éania dezintegracyjne w spo┼éecze┼ästwie rozpoczynaj─ůce si─Ö ju┼╝ na poziomie szko┼éy. Tym procesom s┼éu┼╝y w┼éa┼Ťnie „reforma” szkolnictwa w my┼Ťl, kt├│rej zamiast nauczania dwustopniowego, podstawowego i ┼Ťredniego, wprowadzono trzystopniowe. Skr├│cono, zatem wsp├│lny czas przebywania grup m┼éodzie┼╝y celem ograniczenia mo┼╝liwo┼Ťci nawi─ůzywania trwa┼éych znajomo┼Ťci i przyja┼║ni. Dodatkowo wyd┼éu┼╝ono m┼éodzie┼╝y czas przebywania w szkole z jednoczesnym ograniczeniem czasu wolnego poza lekcjami z powodu nadmiernej ilo┼Ťci bezwarto┼Ťciowych edukacyjnie zada┼ä domowych – to wszystko dzieje si─Ö przy ograniczeniu edukacyjnych tre┼Ťci programowych! Podobn─ů sytuacj─Ö mo┼╝emy obserwowa─ç w szko┼éach wy┼╝szych, w kt├│rych wprowadzenie licencjat├│w skr├│ci┼éo czas studi├│w. Dodatkowym, szkodliwym efektem jest obni┼╝enie poziomu wiedzy absolwent├│w uczelni.

Niezb─Ödne staje si─Ö opracowanie w┼éa┼Ťciwych program├│w nauczania z po┼éo┼╝eniem nacisku na kszta┼étowanie postaw spo┼éecznych, patriotycznych, narodowych - a wi─Öc, nauka prawdziwej historii Polski i ┼Ťwiata, j─Özyk polski z w┼éa┼Ťciwym doborem lektur, z elementami retoryki, nauka o mediach (ich polityczne znaczenie i manipulacja spo┼éecze┼ästwem), wa┼╝na jest r├│wnie┼╝ matematyka ucz─ůca abstrakcyjnego i racjonalnego my┼Ťlenia (logika), na lekcjach religii opr├│cz zasad wiary, etyki katolickiej powinno si─Ö m┼éodzie┼╝y przybli┼╝y─ç zasady spo┼éecznej nauki Ko┼Ťcio┼éa (zaniechania w tym wzgl─Ödzie s─ů szkodliwe). Niedopuszczalne jest utrzymywanie ba┼éaganu edukacyjnego i stosowanie wielu podr─Öcznik├│w do tego samego przedmiotu. Ze wzgl─Öd├│w edukacyjnych i ekonomicznych nale┼╝y opracowa─ç na ka┼╝dy rok nauki jeden komplet podr─Öcznik├│w, kt├│ry b─Ödzie obowi─ůzywa┼é w ca┼éym kraju i przez kilka kolejnych lat. Pojawiaj─ůce si─Ö nowe informacje mo┼╝na wprowadza─ç drukuj─ůc suplementy do obowi─ůzuj─ůcych podr─Öcznik├│w.
Ceny podr─Öcznik├│w (dla wszystkich poziom├│w nauczania) nale┼╝y skalkulowa─ç na poziomie koszt├│w wytworzenia, ale mog─ů by─ç od niego ni┼╝sze. Zysk dla gospodarki narodowej to wykszta┼écony cz┼éowiek. Oszcz─Ödno┼Ťci w procesie kszta┼écenia mo┼╝na i nale┼╝y szuka─ç, b─Öd─ů nimi w┼éa┼Ťnie niskie ceny podr─Öcznik├│w, co zmniejszy spo┼éeczne koszty kszta┼écenia - i to jest w┼éa┼Ťciwy kierunek oszcz─Ödzania.
Ogromnego znaczenia nabiera r├│wnie┼╝ poprawa (podwy┼╝szenie) poziomu kszta┼écenia na uczelniach wy┼╝szych, a zw┼éaszcza na kierunkach technicznych. Dobrze by┼éoby osi─ůgn─ů─ç poziom (oraz przywr├│ci─ç niezb─Ödn─ů cz─Ö┼Ť─ç kierunk├│w kszta┼écenia) z ko┼äca lat 70-tych XX wieku, oczywi┼Ťcie z uwzgl─Ödnieniem wszystkich osi─ůgni─Ö─ç nauki z ostatnich dwudziestu pi─Öciu lat. Polska gospodarka narodowego pa┼ästwa b─Ödzie ponownie potrzebowa┼éa in┼╝ynier├│w.

Odpowiednie agendy rz─ůdu i instytucje powinny analizowa─ç stan i zapotrzebowanie polskiej gospodarki na absolwent├│w r├│┼╝nych kierunk├│w i poziom├│w kszta┼écenia, a to winno przek┼éada─ç si─Ö na ilo┼Ť─ç miejsc w uczelniach i rozw├│j odpowiednich kierunk├│w kszta┼écenia.

Kszta┼écenie na poziomie wy┼╝szym du┼╝ej cz─Ö┼Ťci m┼éodzie┼╝y na kierunkach ekonomicznych i pokrewnych jest w┼éa┼Ťciwie marnotrawieniem spo┼éecznych pieni─Ödzy i trudno (lub w og├│le) przek┼éada si─Ö na wzrost dochodu narodowego (wyst─Öpuj─ů problemy ze znalezieniem odpowiadaj─ůcej wykszta┼éceniu pracy - nadprodukcja absolwent├│w). M┼éodzie┼╝ uczy si─Ö tam g┼é├│wnie ekonomii liberalnej - ┼╝ydowsko-maso┼äskiej "religii", obci─ů┼╝onej negatywnymi do┼Ťwiadczeniami kilku minionych wiek├│w. Czy kt├│ry┼Ť z m┼éodych ekonomist├│w s┼éysza┼é cho─çby o spo┼éecznej nauce Ko┼Ťcio┼éa, o doktrynie kredytu spo┼éecznego, o zasadach ustroju katolicko-narodowego, o ekonomii fizycznej?
Zadaniem polityki narodowego rz─ůdu musi by─ç, wi─Öc zmiana tej sytuacji i dostosowanie jej do potrzeb gospodarki narodowej, cho─ç trzeba uzna─ç i szanowa─ç wolny wyb├│r kierunku nauki przez m┼éodzie┼╝.

Na przeszkodzie rozwoju polskiej o┼Ťwiaty i nauki stoj─ů ustalenia Traktatu Akcesyjnego do UE i aktualna polityka UE w dziedzinie nauki.
Ju┼╝ w 2005 r. polscy parlamentarzy┼Ťci z UE informowali, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç ┼Ťrodk├│w na badania naukowe b─Ödzie przeznaczona dla plac├│wek naukowych spe┼éniaj─ůcych unijne wymogi, a s─ů to uczelnie i instytuty najbogatszych pa┼ästw UE. Potwierdza si─Ö, wi─Öc to, o czym by┼éa mowa na konferencji po┼Ťwi─Öconej nauce w UE, kt├│ra odby┼éa si─Ö w Bristol (Wlk. Brytania) w marcu 2003r (biuletyn informacyjny AGH z Krakowa z 04.2003 r.) - ┼╝e Polsce wystarczy tylko kilka wy┼╝szych uczelni.

Trzeba uzna─ç za niezb─Ödne zwielokrotnienie wydatk├│w z bud┼╝etu pa┼ästwa na rozw├│j nauki polskiej. Zanim uzyskamy pierwsze efekty polityki rozwoju gospodarczego konieczne ┼Ťrodki mo┼╝na pozyska─ç z likwidacji zb─Ödnych rad nadzorczych sp├│┼éek skarbu pa┼ästwa, ze zwi─Ökszenia opodatkowania firm i bank├│w zagranicznych oraz cz─Ö┼Ťciowo ze zmniejszenia sk┼éadki do bud┼╝etu UE lub z zaprzestania jej p┼éacenia, do czego i tak zmusza tragiczna sytuacja gospodarcza kraju.

Jednym z zasadniczych cel├│w polityki narodowej jest dba┼éo┼Ť─ç o jak najlepsze wykszta┼écenie mo┼╝liwie najszerszych warstw spo┼éecze┼ästwa. Dobrze wykszta┼écony nar├│d stanowi gwarancj─Ö rozwoju, dobrobytu i suwerenno┼Ťci w┼éasnego pa┼ästwa.
Do pe┼énego ukszta┼étowania postaw spo┼éecznych, patriotycznych, narodowych niezb─Ödne s─ů tak┼╝e narodowe media, jako naturalne uzupe┼énienie szkolnej edukacji. Dlatego polityka narodowa realizuj─ůca interes narodu i spo┼éecze┼ästwa musi wyeliminowa─ç w przysz┼éo┼Ťci wszystkie antypolskie, antynarodowe media i umo┼╝liwi─ç budow─Ö prawdziwie polskich, narodowych medi├│w.

Dariusz Kosiur

Wersja do druku

ja - 23.04.09 0:48
..., no coz. Pan Panie Darku ma racje. Ukrywanie sie za "nikiem" jest zla metoda walki. Niedlugo sie wiec przedstawie, choc moje tu nazwisko juz podalem a Adminowi jest znane... Nik, to dobra rzecz w sytuacji gdy mozna ukrywajac sie za Nikiem, pisac odmiennie od przyjetych norm. "Ja" uzywa wulgaryzmow, ostrych przenosni, pisze szokujaco lamana Polszczyzna z bledami - w sposob, ktory nie jest mozliwy, gdybym podpisywal sie z imienia i nazwiska. Nie dlatego, ze sie ukrywam ale uzywajac nika jestem po prostu jednym z wielu, "glosem", ktory moze krzyczec w rozny mily , niemily, dramatyczny etc sposob dostosowany do sposobu ujetej wypowiedzi uwarunkowanej wieloma czynnikami zyciwymi...
Z imienia i nazwiska "Ja" przestal by istniec. Z imienia i nazwiska chyba nawet nie moglbym powiedziec ze "ja" to ja - gdyz z imienia i nazwiska moja wypowiedz musiala by miec inny ton a wypowiedzi ja - jego sposob jest nie do zaakceptowania w wielu zdaniach - mysle o wulgaryzmach, ktore nie maja obrazic a wstrzasnac w sednie sprawy...

Coz, przyjdzie wiec pozegnac sie z nikiem ja, bo ma Pan racje, ukrywac sie nie mozna!

pozdrawiam, jeszcze "ja".

Dariusz Kosiur - 22.04.09 0:01
Re: ja
Serdecznie zapraszamy do komentowania tak┼╝e na ProPolonii - od tego zaczynamy wsp├│┼éprac─Ö, zaczynamy si─Ö poznawa─ç i po niewielkim sta┼╝u pojawi si─Ö dost─Öp do cz─Ö┼Ťci niejawnej forum (p├│┼║niej do wsp├│┼épracy organizacyjnej). Do mojego blogu maj─ů dost─Öp wszyscy, na innych blogach trzeba si─Ö logowa─ç.
Moja propozycja jest taka: je┼╝eli decydujemy si─Ö na narodow─ů prac─Ö, u┼╝ywajmy w┼éasnych nazwisk - nie nale┼╝y wstydzi─ç si─Ö swoich narodowych poglad├│w, niech wstydz─ů si─Ö kosmopolityczni zdrajcy. Pse┼édonimy winni jednak zachowa─ç komentuj─ůcy b─Öd─ůcy wyk┼éadowcami na wy┼╝szych uczelniach z powodu zagro┼╝enia utraty pracy.

ja - 20.04.09 13:07
.... chce popierac ten ruch! Chce walczyc! i walcze! ja sie nie daje, istnieje, zyje i rosne w sile. Mimo wszystko jestem i bede polki zyje...Teraz chce sie polaczyc z Polakami, z Ludzmi, ktorzy walcza o Narod Polski! o idee Polski!

Popieram ProPolonica
Popieram Polonica net
Popieram Zwiazek Szlachty Polskiej
Popieram pismo internetowe Bibula
Popieram Bractwo Piusa X w Polsce


ja

Dariusz Kosiur - 19.04.09 22:53
Re: ja
Na forum ProPolonii istnieje ┼Ťrodowisko narodowe, z nim wsp├│┼épracuj─Ö. Chcemy stworzy─ç nie parti─Ö polityczn─ů, ale ruch narodowy sk┼éadaj─ůcy si─Ö z r├│┼╝nych partii, stowarzysze┼ä narodowych, kt├│rych celem jest suwerenna gospodarczo i politycznie narodowa Polska. W tej Polsce jest miejsce r├│wnie┼╝ dla mniejszo┼Ťci, kt├│re uznaj─ů nasze narodowe prawo do przewodzenia ca┼éej polityce pa┼ästwa. Koncepcje s─ů, ludzie s─ů, brak jest medi├│w i pieni─Ödzy. I tu trzeba b─Ödzie co┼Ť wymy┼Ťle─ç i wymy┼Ťlimy.

ja - 19.04.09 17:27
Panie Darku - w Anglii Rzad tego kraju namawia oficjanie rodzicow do tego by dzieci ich kopulowaly nawzajem.... a przedmiot historii jest zniesiny w szkolach. To szykuja nam "nasi wladcy " w Polsce, naszym Dzieciom.

Degeneracja spoleczenstwa

Unicestwienie to co w czlowieku ludzkie a pozostawienie to co " szatanskie" - zlo, rozpusta...debilizm, glupota wmanipulowana w ludzkie umysly

Chce podziekowac Panu raz jeszcze za odwage... niech Pan napisz z kim Pan sie laczy, z jaka organizacja, partia...

Pozdrawiam
Ja

Lubomir - 19.04.09 9:36
Aktorzy polskiej sceny politycznej wykazuj─ů dba┼éo┼Ť─ç o polsk─ů edukacj─Ö dor├│wnuj─ůc─ů chwilami polako┼╝ercy Bismarckowi. Niemal┼╝e ca┼ékowicie zlikwidowano polskie szkolnictwo zawodowe, od zawodowych szk├│┼é budowlanych, samochodowych i elektrycznych - po licea piel─Ögniarskie. Do zawod├│w zaczynaj─ů trafia─ç ludzie przypadkowi, z uprawnieniami zdobytymi na kilkugodzinnych kursach prowadzonych przez fachowc├│w-gaw─Ödziarzy lub kupionymi na bazarze. To katastrofa. Dlaczego szkolnictwo zawodowe nie mo┼╝e by─ç edytorem uprawnie┼ä zawodowych?. Oczywi┼Ťcie istniej─ůce szkolnictwo?. Dlaczego nie mog─ů go w tym wspiera─ç izby rzemie┼Ťlnicze?. To wszystko powinno by─ç czytelne, jednoznaczne i zach─Öcaj─ůce ludzi do poszerzania swoich zawodowych kompetencji. Brak edukacji to zjawisko wielce korupcjogenne.

Wszystkich komentarzy: (6)   

Publikowane komentarze s─ů prywatnymi opiniami naszych Czytelnik├│w. Gazeta Internetowa KWORUM nie ponosi odpowiedzialno┼Ťci za tre┼Ť─ç opinii.

30 Listopada 2001 roku
Zmarł George Harrison, współzałożyciel i gitarzysta legendarnego zespołu The Beatles.


30 Listopada 1900 roku
Zmarł Oscar Wilde, angielski poeta, prozaik, dramatopisarz i filolog klasyczny irlandzkiego pochodzenia (ur. 1854)


Zobacz wi─Öcej