Dodano: 08.09.12 - 11:02 | Dział: Godne uwagi

Mądrość, Patriotyzm i Pojednanie Kościołów


SiÄ™gajÄ…c do historii zadziwia nas mÄ…drość naszych przodków. Półtora tysiÄ…ca lat minęło, a odkryte przez nich prawdy nie tracÄ… na wartoÅ›ci. Taki pan Heraklit z Efezu już wówczas zauważyÅ‚, zmienność i wzglÄ™dność „rzeczy”. MówiÅ‚: „Wszystko pÅ‚ynie, nic nie trwa, nie podobna wstÄ…pić dwukrotnie do tej samej rzeki, bo już inne napÅ‚ynęły w niÄ… wody”. Pewnie przypomniaÅ‚ sobie tÄ™ prawdÄ™ Churchill mówiÄ…c, że Anglia nie ma staÅ‚ych wrogów lub przyjaciół; ma tylko staÅ‚e interesy. Widzimy wiÄ™c, że ludzkość rodzi wÅ›ród siebie mÄ…drych ludzi, z których przemyÅ›leÅ„ czerpiÄ… pokolenia. Gdzie jest źródÅ‚o tej mÄ…droÅ›ci? Jak ona powstaje? NajprostszÄ… odpowiedziÄ… bÄ™dzie:: z przyswojonej i uporzÄ…dkowanej wiedzy, intuicji i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci tworzenia syntezy przez nasz umysÅ‚.

WiedzÄ™ można nabyć przez naukÄ™ (studia), wÅ‚asne doÅ›wiadczenie lub przekaz pÅ‚ynÄ…cy z otoczenia (np. rodziny). PrzywykliÅ›my jÄ… hierarchicznie porzÄ…dkować przez kolejne stopnie wyksztaÅ‚cenia: SzkoÅ‚Ä™ podstawowÄ…, gimnazjum wyższÄ… uczelniÄ™, doktorat, profesurÄ™. Intuicja, o której Bergson pisaÅ‚, że jest najwyższÄ… formÄ… poznania, zależna jest od wrażliwoÅ›ci naszego umysÅ‚u (duszy) i jest darem w różnym stopniu dostÄ™pnym, niezależnym od nabytej wiedzy. IstotÄ… wielkich umysłów, czyli mÄ…droÅ›ci, jest zdolność kojarzenia naszego umysÅ‚u wiedzy (z różnych „szuflad jej przechowywania), intuicji i zdolnoÅ›ci twórczych ( innowacyjnoÅ›ci) i tworzenia przez te procesy rzeczy (myÅ›li) nowej. Tak powstajÄ… wynalazki, różne innowacje, a także wielkie teorie poznania.

Patriotyzm czyli miłość do społeczeństwa w którym żyjemy, jego kultury, tradycji, środowiska przyrodniczego, a nawet istniejących dzieł infrastruktury technicznej, przejawiać się może w różnej postaci:, w zależności od posiadanej mądrości. Może być wyrażony zachowaniem, ubiorem, głosem (np. krzyki, buczenie), wypowiadaną treścią, mową, pismem, obrazem, rzeźbą. Może przejawiać się uczestnictwem w różnych imprezach patriotycznych, działaniu w organizacjach o tym charakterze, wspomaganiem materialnym (darowizny, finansowanie przedsięwzięć) itp. Patriotyzm może przejawiać się również w pomocy dla innych członków społeczności np. w czasie ich nieszczęścia, nieszczęśliwych zdarzeń, kataklizmów przyrodniczych. Jego znaczącym przejawem jest obrona własnej ojczyzny, zdolność do poniesienia bólu (rany, tortury) aż do poświęcenia życia.. Inną płaszczyzną przejawiania się patriotyzmu można zauważyć w działalności politycznej, działalności twórczej (np. wzmacniającej tożsamość narodową, miłość do ojczyzny).opracowywanie programów harmonijnego rozwoju , tworzenie mądrego i zabezpieczającego interes danej społeczności prawa, aż do patriotyzmu z tzw. górnej półki, czyli kierujących państwem (narodem) zjednującym dla swego kraju przyjazne międzynarodowe otoczenie itp.

Wszystkie wymienione i niewymienione przejawy lub działania patriotyczne, zmierzające do harmonijnego rozwoju swojej społeczności (narodu), mogą być sprzeczne z interesem jego wrogów, lub społeczeństw innej cywilizacji (kultury) realizujące inne globalne cele. Niechęć lub ich wrogość może być przez nich wyrażana przez różne działania , z których pewne podstawowe wymienię: atomizację naszego społeczeństwa, tworzenie chaosu pojęciowego, sprzecznych programów rozwoju dzielących naród na zwalczające się obozy, wymuszanie przyjęcia i wdrażania w życie niekorzystnych ideologii. (komunizm, liberalizm), korumpowanie przywódców i ludzi na stanowiskach decyzyjnych, instalowanie w społeczeństwie swoich agentów (im na wyższym stopniu władzy tym lepiej), Nieprzyjazne otoczenie może korzystać z różnych środków biologicznego lub moralnego niszczenia. społeczeństwa (narodu). (instrukcje może znaleźć w dziele Machiavellego lub w Protokołach Mędrców Syjonu). Wśród tych rozlicznych możliwości niszczenia istnieje również pewna hierarchia. Jedne z nich dotyczą sytuacji jednostkowej, inne większych zbiorów (całości)..Najbardziej niebezpieczne są zmierzające do zniszczenia tożsamości narodowej, do przyjęcia przez naród wrogiej cywilizacji, a w końcu do moralnego lub biologicznego wyniszczenia narodu. Obawiam się, że Polskę dotykają ostatnie, wymienione działania: Od 1989r obserwujemy gwałtowny spadek przyrostu naturalnego ludności. Ma miejsce olbrzymi proces emigracji zarobkowej, zwłaszcza ludzi w wieku produkcyjnym, zepchnięcie do biedy ogromnej większości narodu.

Jego demoralizację, prowadzą naukowo szkoły, środki masowego przekazu i działania władz, nawet szczebla centralnego. Widać to codziennie w audycjach telewizyjnych, w występach tzw. artystów, w literaturze, kinie i w całej sferze kultury oddziałującej na społeczeństwo zwłaszcza na młodzież (patrz wspierana przez państwo działalność J. Owsiaka, K. Wojewódzkiego, prof. Środy i wielu innych pozbawionych zrozumienia skutków swych działań tzw. pożytecznych idiotów). Szerzą się różne przestępstwa i obejmują młodzież i to coraz młodszą.. Zalały nawet świat kobiet, które przez wieki były ostoją moralności narodu. Szerzą się różne, szkodliwe dla zdrowia nałogi (narkotyki). Służba zdrowia przestała spełniać przypisanych jej od wieków zadań. Kraj zalewa chamstwo, brak tolerancji dla tubylców, atakowane są świętości (Palikot, Nergal, Wojewódzki, Doda , itp.) W sferze kultury i nauki promowane są kłamstwa i oszczerstwa jak np. książki Grossa, A Całej, występy Madonny, prace plastyczne Kozyry, Nieznalskiej itp.

W tej sytuacji ocknÄ…Å‚ siÄ™ polski KoÅ›ciół stojÄ…cy od wieków na straży cywilizacji chrzeÅ›cijaÅ„skiej, i harmonijnego rozwoju naszego narodu. Atakowany przez siÅ‚y „ZÅ‚a” pÅ‚ynÄ…ce z Å›wiatowej oligarchii, globalistów i zwolenników wyniszczania ludnoÅ›ci (z 7 do 1 mld).nowo-bolszewików atakujÄ…cych go bezpoÅ›rednio przez różne agendy UE, a w kraju przez „hunwejbinów” Palikota i caÅ‚Ä… post – bolszewickÄ… hoÅ‚otÄ™. KoÅ›ciół powiedziaÅ‚ ustami arcybiskupa Michalika: DOŚĆ!, a poparÅ‚ go Episkopat i wszyscy biskupi. PoparÅ‚y go również inne chrzeÅ›cijaÅ„skie KoÅ›cioÅ‚y!

Podobne do naszych doÅ›wiadczeÅ„ ma KoÅ›ciół PrawosÅ‚awny Wielkiej Rusi. Jego sytuacja jest gorsza od naszej, ponieważ musi odbudować zniszczenia jego substancji i wpÅ‚ywów, prowadzone przez ok. 70 lat przez bolszewików- ateistów. Jego ÅšwiÄ™tobliwość Arcybiskup Cyryl I znalazÅ‚ w sobie moc, która pozwoliÅ‚a mu wznieść siÄ™ ponad wielowiekowe podziaÅ‚y miÄ™dzy katolicyzmem a prawosÅ‚awiem, a także miÄ™dzy narodem rosyjskim i polskim Razem z arcybiskupem Michalikiem uÅ›cisnÄ™li sobie dÅ‚onie i podpisali akt zgody. Postanowili wspólnie przeciwstawiać siÄ™ „ZÅ‚u”. Stworzyli fundament do rozwoju cywilizacji chrzeÅ›cijaÅ„skiej jako pozytywnej alternatywy dla rozwoju duchowego Åšwiata. ChwaÅ‚a im za tÄ… mÄ…drość, siÅ‚Ä™ intelektu, patriotyzm religijny i narodowy.

Rudolf Jaworek