Dodano: 08.02.11 - 18:41 | Dział: Prosto z mostu

Przekręt 2007




Kampania wyborcza 2007. Pamiętamy w jakich okolicznościach odbyły się "wygrane" przez PO wybory.

Przytoczę tu w sporej mierze opracowanie Rewizora zamieszczone onegdaj na http://niepoprawni.pl/blog/80/jak-zmanipulowano-wybory-2007-roku . Uważam, że uświadomienie sobie skali wyborczej manipulacji "ludzkim organizmem" warte jest przypomnienia, szczególnie teraz gdy zbliża się kolejna kampania tym razem "bez banerów".
Otóż, strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii byÅ‚o maksymalne zwiÄ™kszenie frekwencji w grupie mÅ‚odych wyborców, ustalono bowiem, że „dwudziestolatkowie wykazujÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… akceptacjÄ… liberalizmu” i sÄ… grupÄ… najsilniej popierajÄ…cÄ… PlatformÄ™.

Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawnoÅ›ci – najchÄ™tniej dziaÅ‚a zakulisowo i w cieniu. Na stronie internetowej FKA http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych przez prawo informacji o jej wÅ‚adzach, personelu i Polakach współpracujÄ…cych z tÄ… instytucjÄ…. Nie ma też informacji, ile pieniÄ™dzy wydaje rocznie FKA, co wÅ‚aÅ›ciwie finansuje i jakie sÄ… jej zwiÄ…zki z prominentami polskiego życia publicznego. JedynÄ… informacjÄ… jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau http://www.for.org.pl/pl KliknÄ…Å‚em z ciekawoÅ›ci – i tu zaczyna siÄ™ naprawdÄ™ interesujÄ…cy trop. SpróbujÄ™ zabawić siÄ™ w dziennikarza Å›ledczego.

Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem internetowym nosi nazwÄ™ Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona http://www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swojÄ… dziaÅ‚alność we wrzeÅ›niu 2007 r. (a wiÄ™c na miesiÄ…c przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucjÄ… niezależnÄ… (do tej sprawy wrócimy za chwilÄ™). Niestety, nie ma żadnej informacji o wÅ‚ożonym kapitale i o jego pochodzeniu – poza zdaniem, że „jego wyÅ‚Ä…cznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też przewodniczÄ…cym piÄ™cioosobowej Rady, w której skÅ‚ad wchodzi m.in. byÅ‚y minister i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwÅ‚aÅ›ciciel TVN, czÅ‚owiek najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR znajdujemy nazwiska WÅ‚. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy kilkudziesiÄ™ciu nazwisk czÅ‚onków komitetu w deklaracjÄ™ niezależnoÅ›ci i apolitycznoÅ›ci Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.

Na swojej stronie głównej Forum chwali siÄ™, że „FOR przystÄ…piÅ‚o do szerokiej koalicji organizacji pozarzÄ…dowych, które wsparÅ‚y kampaniÄ™ spoÅ‚ecznÄ…: ZmieÅ„ kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostaÅ‚y umieszczone filmy wykorzystywane w kampanii. FOR prowadziÅ‚o również sekretariat kampanii.” Okazuje siÄ™ wiÄ™c, że krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjÄ…Å‚ z kieszeni swoje wÅ‚asne pieniÄ…dze (nie korzystaÅ‚ oczywiÅ›cie z niczyjego wsparcia) i rozpoczÄ…Å‚ niezależnÄ…, bezpartyjnÄ… i apolitycznÄ… kampaniÄ™ „ZmieÅ„ kraj. Idź na wybory”.

Informacje ogÅ‚oszone na stronie FOR sÄ…, o ile mi wiadomo, pierwszÄ… tak obszernÄ… informacjÄ… o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosÅ‚a zwyciÄ™stwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje siÄ™ tam sensacyjny Raport o przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszÅ‚ość. http://www.for.org.pl/pl/zmien-kraj. Raport informuje, że dla obalenia rzÄ…du KaczyÅ„skiego powoÅ‚ano – cytujÄ™: „koalicjÄ™ «21października.pl». Organizatorami koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, ZwiÄ…zek Firm Public Relations, Instytut Spraw Publicznych, Wielka Orkiestra ÅšwiÄ…tecznej Pomocy, Fundacja dla WolnoÅ›ci, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie SzkoÅ‚a Liderów, Forum Inicjatyw pozarzÄ…dowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W skÅ‚ad koalicji weszÅ‚o również okoÅ‚o 150 innych organizacji pozarzÄ…dowych z caÅ‚ej Polski.

W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpÅ‚atnie emitowaÅ‚y najwiÄ™ksze stacje telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do mÅ‚odzieży (MTV, Viva), rozgÅ‚oÅ›nie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet, Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza, PrzeglÄ…d Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne (Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, GÅ‚os SzczeciÅ„ski, GÅ‚os KoszaliÅ„ski,Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl, Onet.pl, O2, ngo.pl). KampaniÄ™ wspieraÅ‚y również media lokalne. CaÅ‚kowity koszt cennikowy reklam, które ukazaÅ‚y siÄ™ w mediach wyniósÅ‚ ponad trzy miliony zÅ‚. W pozyskiwaniu bezpÅ‚atnych emisji i publikacji bardzo pomogÅ‚y firmy zrzeszone w PKPP Lewiatan, domy mediowe – Universal McCann i CR Media oraz czÅ‚onkowie ZwiÄ…zku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii uczestniczyÅ‚y firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. HasÅ‚a kampanii oraz wszystkie kreacje bezpÅ‚atnie zaprojektowaÅ‚a agencja reklamowa PZL.”

Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii byÅ‚o maksymalne zwiÄ™kszenie frekwencji w grupie mÅ‚odych wyborców, ustalono bowiem, że „dwudziestolatkowie wykazujÄ… siÄ™ najwiÄ™kszÄ… akceptacjÄ… liberalizmu” i sÄ… grupÄ… najsilniej popierajÄ…cÄ… PlatformÄ™. Na pozornie neutralne politycznie mobilizowanie mÅ‚odych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy. Manipulowano też zachowaniami czÅ‚onków organizacji spoÅ‚ecznych, którzy czÄ™sto nie zdawali sobie sprawy, że uczestniczÄ… w kampanii wyborczej PO. Raport o kampanii podaje:„poparcie dla dziaÅ‚aÅ„ koalicji zgÅ‚osiÅ‚o prawie 300 instytucji non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz innych instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachÄ™caÅ‚o do udziaÅ‚u w wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii wydrukowane zostaÅ‚y plakaty oraz naklejki, które wraz instrukcjÄ… jak gÅ‚osować poza miejscem zamieszkania zostaÅ‚y rozesÅ‚ane do ponad 700 szkół w caÅ‚ej Polsce. Plakaty i naklejki kampanii byÅ‚y rozpowszechniane lokalnie przez uczniów szkół (...)

Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in. Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).

Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do strony www.21pazdziernika.org.pl Å›wiadczy o tym, że brutalne „antykaczystowskie” hasÅ‚a byÅ‚y produkowane centralnie w biurach koalicji i rozpowszechniane na caÅ‚y kraj. JeÅ›li ktoÅ› nie wierzy, może sprawdzić: SkoÅ„czyliÅ›my kwakać ze wstydu przed caÅ‚ym Å›wiatem, Wybory w Polsce, kraju kaczorów
www.21października.org.pl/galeria_bannerow.php?strona=3

Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara, którym z pychy przewróciło się we łbie, mimowolnie zdradzili, czym były naprawdę wybory 21 października. Były medialnym zamachem stanu! Nie do wiary, ale sami tak to zdefiniowali (zob. www.21października.org.pl/galeria_bannerow.php?strona=3

czytaj więcej:
http://niepoprawni.pl/blog/80/jak-zmanipulowano-wybory-2007-roku

Raport można znaleźć:
http://www.fileshost.com/en/file/74696/Raport-o-...
http://www.sendspace.pl/file/3suPhHXy

Warto też zapoznać się z zestawem afer i działań na szkodę Państwa, rządu PO
http://www.blogpress.pl/node/3125

YURKO