Dodano: 11.12.09 - 21:37 | Dział: FAKTY CIEKAWE LECZ MAŁO ZNANE - Marian Kałuski

Media polskie sieją nieufność

Profesor Andrzej Targowski z USA co roku odwiedza Polskę i za każdym razem widzi jak Polska wygląda inaczej od tej jaką była w roku upadku władzy komunistycz6nej w Polsce, czyli w 1989 roku. Uważa, że np. Warszawa wreszcie wygląda jak normalne, kapitalistyczne miasto europejskie. Jednak zauważa, że Rodacy w Kraju tego nie dostrzegają, że pełno w nich nieufności do wszystkiego i wszystkich. Stawia więc pytanie: „Skąd owa nieufność u Rodaków w Polsce?” I odpowiada: „Otóż nastrój ten wytwarzają polskie media, które promują wizerunek Polski na zasadzie: im gorzej tym lepiej dla oglądalności. Audycje na temat publicystyki politycznej polegają na konfliktowaniu uczestników dyskusji. Z zaproszonego polityka do studia robi się idiotę, bez żadnego szacunku dla jego/jej odpowiedzi, wieku i zajmowanego stanowiska. Jeśli zaproszony polityk zaczyna coś mówić do rzeczy to momentalnie zbija się go z pantałyku. Właściwie dziennikarz zadający pytanie, zwykle szalenie długie i mętne, zwykle sam udziela sobie odpowiedzi” (PAP Polonia dla Polonii 2.12.2009).

Nie od rzeczy będzie tu wspomnieć, że większość mediów w Polsce jest w obcych rękach i wspiera Platformę Obywatelską. Uwagi prof. Targowskiego o negatywnym - wręcz głupim i chamskim sposobie prowadzenia publicystyki politycznej odnoszą się chyba zawsze do przeciwników Platformy Obywatelskiej. A już na pewno nigdy nie do „Słońca Peru”, czyli Donalda Tuska. To swoista „święta krowa” w niepolskich polskojęzycznych mediach w Polsce.