Dodano: 28.05.08 - 9:56 | Dział: Internet i komputery

Ekspansja

Wydatki na reklamę online za 2007 rok wyniosły prawie 743 mln zł, wyprzedzając reklamę radiową. - To bardzo dobry wynik - twierdzą przedstawiciele IAB i PricewaterhouseCoopers. W tym roku internet ma prześcignąć reklamę zewnętrzną.

Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 743 mln zł, czyli 8,7% udziału w całym rynku reklamowym - wynika z raportu opublikowanego we wtorek przez Interactive Advertising Bureau Polska oraz PricewaterhouseCoopers Polska.

Dla porównania wysokość wydatków reklamowych w internecie za 2003 r. to niecały 1% całości. Reklama w sieci rośnie więc w bardzo szybkim tempie. W ubiegłym roku prześcignęła wartość reklamy w radiu. - Przewiduje się, że w bieżącym roku będzie już wyższa niż reklama outdoorowa - powiedział w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Piotr Kowalczyk, członek zarządu IAB.

W opublikowanym raporcie ogłoszono również, że najpopularniejszą reklamą w polskim internecie jest forma graficzna (display) - 42,4% ogółu. Trendem europejskim, do którego również my dążymy, jest reklama w wyszukiwarkach (w Wielkiej Brytanii - 57%, w Polsce - 20%). - W Szwecji w zeszłym roku wydatki na reklamę internetową były wyższe niż reklama telewizyjna. Za kilka lat to samo czeka Polskę - przewiduje Piotr Ożarowski, dyrektor telekomunikacji, mediów i technologii w PricewaterhouseCoopers.

Najczęściej reklamują się firmy z kategorii: rozrywka i media (35%) oraz telekomunikacja (14,3%). To najdynamiczniej rosnące sektory całego rynku reklamowego. Co ciekawe, brak jest reklam sektora żywności, który ma największy udział w całym rynku reklamowym.

Najważniejszym i najbardziej przyszłościowym trendem w reklamie jest targetowanie behawioralne. To odpowiednie profilowanie reklam pod kątem użytkownika pozostawiającego swoje ślady w sieci.

Reklama w internecie 2007 - raport IAB
O ekspansji reklamy internetowej w Polsce i w Europie oraz o dominujących formach reklamy w sieci mówi Paweł Ożarowski, dyrektor Telekomunikacji, Mediów i Technologii w PricewaterhouseCoopers.

Trendy w reklamie online 2007
O najpopularniejszych formach reklamy internetowej oraz przyszłościowym targetowaniu behawioralnym mówi Piotr Kowalczyk, członek zarządu Interactive Advertising Bureau Polska.

WirtualneMedia